OP DE FOTO VAN LINKS NAAR RECHTS: Davy Vanhaen (Commercieel Directeur KRC Genk), Erik Gerits (Algemeen Directeur KRC Genk), Mathieu Cilissen (Ondervoorzitter KRC Genk), Guido De Paepe (CEO Carglass Belux); Caroline Ameloot (Sales & Marketing Director Carglass), Stephan Poelmans (Strategic Partnership Manager KRC Genk)

Carglass® verlengt haar partnership met KRC Genk opnieuw met 3 seizoenen. De nieuwste update van de overeenkomst, tot en met het seizoen 2024-2025, zorgt ervoor dat beide partijen komend seizoen het 20-jarig jubileum als shirtsponsor mogen vieren. Een geweldige mijlpaal én een uiting van een geweldig sterk staaltje sportpartnership.

Carglass®

Carglass®, destijds opgericht in Limburg, maakt vandaag deel uit van het internationale Belron®, het grootste bedrijf ter wereld op het gebied van herstellingen en vervanging van voertuigbeglazing. Het nationale netwerk van service centers wordt aangestuurd vanuit het hoofdkwartier in Hasselt. Daarnaast speelt ook het distributiecentrum in Bilzen, het grootste logistiek centrum ter wereld op vlak van autoruiten en glastoebehoren, een zeer belangrijke rol.

“We zijn verheugd om dit partnership met KRC Genk te verlengen. De familiale sfeer binnen de club, hun sterke ambities en de investeringen in jonge talenten komen volledig overeen met de waarden die voor ons belangrijk zijn”, zegt Caroline Ameloot, Sales & Marketing Director van Carglass® België. 

Duurzaam partnership

Carglass® prijkt al sinds het seizoen 2002-2003 op de uitrusting van KRC Genk. Beide organisaties delen dezelfde waarden en streven gelijkaardige ambities na. De jarenlange samenwerking is gefundeerd op een wederzijds respect en vertrouwen, waarbij in open overleg de inhoudelijke invulling van het partnership steeds opnieuw in functie van de bedrijfsdoelstellingen evolueerde. Van merkbekendheid over merkinvulling tot samenwerken aan projecten ten voordele van de maatschappij, het kwam reeds allen aan bod. En het partnership krijgt opnieuw een nieuwe dimensie: Carglass® stapt voortaan ook in als partner van KRC Genk Esports, het ambitieuze project van de club in deze boomende wereld die zich letterlijk en figuurlijk achter de schermen ontwikkelt.

Toen we in 2002 met Carglass de gesprekken startten om shirtpartner van onze club te worden, voelde dit aan als een natuurlijk partnership. En vandaag is dat nog steeds zo. 

Zowel KRC Genk als Carglass hebben in de afgelopen decennia een enorme groei en transformatie gekend, maar de basisvoorwaarden voor een samenwerking zijn steeds gebleven: wederzijds vertrouwen met ambitie om samen resultaten te behalen.”, klinkt het bij Stephan Poelmans, Strategic Partnership Manager KRC Genk.

 

Samen prijzen pakken

Gedurende het partnership kon Carglass® meegenieten van de steile evolutie van KRC Genk, inclusief het vullen van de prijzenkast. Beide organisaties vierden samen reeds twee landstitels (2011, 2019) en drie bekers van België (2009, 2013 en 2021).

"We zijn ontzettend vereerd en trots om deze nieuwe overeenkomst aan te gaan zodat we samen het 20-jarig jubileum mogen vieren. Deze mijlpalen komen slechts zeer sporadisch voor in de wereld van sportmarketing. Het toont enerzijds aan hoe Carglass® als organisatie met visie doelen op langere termijn ambieert en vertrouwen verleent aan haar partners. Anderzijds geeft het aan dat we ons als club steeds opnieuw hebben weten te bewijzen en telkens in overleg de doelstellingen wisten te realiseren. We kijken alvast uit naar het traject dat nu voor ons ligt. Aan ons om het zo aan te pakken zodat straks zelfs het 25-jarig jubileum op de radar komt.”, zegt Davy Vanhaen, Commercieel Directeur KRC Genk.