Vandaag werd in de Luminus Arena het nieuwe SLO project voorgesteld. De Supporters Liaison Officer (SLO) krijgt als opdracht het versterken van de band met elke supporter. Het aanstellen van een SLO komt er op advies van de UEFA en de Pro League.

KRC Genk steunt al jaren op een hechte band en nauw overleg met haar supporters. Zo wordt er zeer goed samengewerkt met het OSV (Overkoepelende Supporters Vereniging). Genk kiest voor een SLO team van twee personen. Met Stef Linsen (community medewerker van KRC Genk) en Roeland Friet (bestuurslid OSV) vond KRC Genk de ideale tandem om dit belangrijk project te trekken. Roland Reynders begeleidt het team vanuit het clubbestuur.

Het SLO team wordt de dynamische schakel tussen club en supporter. Hun uitdaging is tweeledig: Een sterk supportersbeleid realiseren én elk wedstrijdbezoek (uit en thuis) zo aangenaam mogelijk maken. Met eender welke vraag kan je als supporter terecht bij Stef en Roeland. Op wedstrijddag zijn ze herkenbaar aanwezig in het stadion. Ook online is het team makkelijk bereikbaar via het mailadres SLO@krcgenk.be. Om die bereikbaarheid te versterken organiseert het SLO team verschillende overlegmomenten met supporters. Twee keer per jaar zal er bovendien een grote supportersavond plaatsvinden in het stadion.

Ook de coördinatie van supportersacties, extra initiatieven rond sfeer in het stadion of de communicatie van bijzondere ticketinfo (bijvoorbeeld bij beker of Europees voetbal) wordt opgevolgd door het SLO team. Het SLO team zal tenslotte jaarlijks een grote supportersbevraging organiseren over een relevant thema. Het team zal hierover rapporteren naar alle supporters en gaat aan de slag met de resultaten.

Dit alles met het oog op een ijzersterke band met alle supporters én met het gezamenlijk doel om de Luminus Arena weer te laten kolken als vroeger. Want samen maken we de match, samen zijn we Genk!