Internationaal merk, exclusief contentplatform: KRC Genk Esports klaar om door te breken

30-09-2020

Dat we bij KRC Genk ambitieus inzetten op Esports, is al langer gekend. De club zet dat nu kracht bij met de launch van een unieke visuele identiteit én exclusief content- en gamingplatform voor het gloednieuwe merk KRC Genk Esports. Het moge duidelijk zijn: dit is geen tijdelijke hype, KRC Genk Esports is hier om te blijven.

Gameproducent EA Sports brengt op 6 oktober FIFA 21 uit. KRC Genk Esports is van plan om dit seizoen internationaal hoge ogen te gooien. In de eerste plaats met onze twee Belgische topspelers, meer bepaald pro player Gilles Bernard (top 64 wereldwijd) en talent player Abdullah Waiss (afgelopen seizoen top 4 ePro League). Daarnaast willen we ook een nieuwe generatie jongeren aanspreken met een unieke branding binnen de Esportswereld. Gedurfd, jong én zelfzeker: dat is KRC Genk Esports. Made in Genk, zoals KDB en vele anderen. En dus klaar om de wereld te verbazen.

Corda Campus en Philips worden hoofdpartners van Genks Esportsproject

Jonge Esportsfans kunnen terecht op krcgenk.gg, een online platform waar ze toegang krijgen tot exclusieve content, FIFA-toernooien en coole giveaways. Hier blijft het niet bij. Zo worden Corda Campus en Philips hoofdpartners van KRC Genk Esports. De toonaangevende tech-campus in het centrum van de Euregio zal onder meer als unieke eventlocatie fungeren, terwijl het Nederlandse elektronicaconcern de Genkse ePlayers zal voorzien van de beste gaming-schermen en -headsets.

‘t Zal blijven bewegen bij KRC Genk Esports. Morgen wordt er nog een internationale samenwerking aangekondigd en binnenkort volgt er nog meer spannend nieuws. Volg alles op krcgenk.gg.

"Met onze eigen stijl, online platform, en Corda Campus en Philips als main partners spelen we in België nu al een pioniersrol op het gebied van Esports. Het plan is bijgevolg om snel ook internationaal stappen te maken."
Bram Bartels, Coordinator KRC Genk Esports 

Ouder Recenter