De impact van de coronacrisis zullen we nog lang voelen. Het is afwachten wat de toekomst zal brengen, ook in het voetbal. Die onzekerheid speelt ongetwijfeld ook bij onze supporters. Het voelt een beetje ongepast om te schrijven over abonnementen. Daarom vraagt KRC Genk zijn huidige abonnees om nu niet diep in de buidel te tasten voor het komende seizoen. Meer nog, de club verlengt alle abonnementen kosteloos tot de winterstop. Met andere woorden: we starten het nieuwe seizoen met meer dan 18.000 abonnees.

Abonnementen 2020-2021

Voorlopig géén abonnementenverkoop bij KRC Genk, dus. We stellen het belang van onze supporters voorop. Enerzijds als compensatie voor de zes gemiste wedstrijden afgelopen seizoen. En anderzijds om te anticiperen op onzekerheden zoals het aantal wedstrijden zonder of met beperkt publiek. Maar vooral: We beseffen als geen ander dat we jullie, al die straffe supporters, nu én ook volgend seizoen meer dan nodig hebben.

Huidige abonnementen zullen minstens tot de winterstop – januari 2021, dus - blijven gelden. Als er tegen dan geen zes thuiswedstrijden voor publiek hebben plaatsgevonden, zal deze periode zelfs nog verlengd worden. Pas daarna zullen de huidige abonnementen verlopen. De verkoop van abonnementen voor de tweede seizoenshelft zal starten wanneer er meer duidelijkheid is.

Moet jij als abonnee nog iets doen?

Binnenkort volgt er verdere communicatie over de activatie van je abonnement. Hou dus zeker je mailbox en brievenbus in de gaten, zo kan iedere abonnee gratis zijn abonnement verlengen. Geactiveerde abonnementen zijn geldig vanaf het moment dat we weer met z’n allen naar het stadion mogen komen.

Wat dan bij wedstrijden met een beperkt publiek? Hiervoor zijn we genoodzaakt een alternatieve regeling uit te werken volgens de richtlijnen van de overheid. Dat doen we in samenwerking met het OSV. Deze wedstrijden zullen met andere woorden geen deel uitmaken van je verlengde abonnement. Als er meer duidelijkheid is over hoe we matchen met een beperkt publiek mogen en kunnen organiseren, brengen we onze abonnees op de hoogte.

Nieuwe abonnementen

Voorlopig worden er geen nieuwe abonnementen verkocht. Meer informatie hierover volgt binnenkort.

Business community

Daarnaast bedanken we ook onze business community: 95% van de seat- en logehouders tekent in voor het nieuwe seizoen. Straf, want ook op dit vlak zijn er nog veel onzekerheden over de mogelijkheden qua wedstrijdbeleving. Naast het aanbieden van tijdige en gedetailleerde informatie, verbindt de club zich ertoe pas in het najaar te factureren én dat enkel op basis van het aantal wedstrijden met publiek. 

Toekomst

Het is duidelijk nog afwachten wat de toekomst brengt en hoe het volgende seizoen eruit zal zien. Daarom doen we dit. Omdat we onze fantastische supporters nu meer dan nodig hebben. Voor onze mooie ploeg. En voor onze sterke gemeenschap. We overwinnen deze periode alleen door verbonden te zijn, door verenigd te zijn, én door er voor elkaar te zijn.

In de tussentijd stellen wij alles in het werk om het nieuwe seizoen zo goed mogelijk voor te bereiden. Sportief, dat spreekt voor zich. Maar ook op vlak van hygiëne en gezonde afstand in ons stadion. Zo zullen jullie veilig kunnen genieten van topvoetbal in de Luminus Arena. 

Heb je nog vragen? Bekijk de meest gestelde vragen. Geen antwoord gevonden? Stuur gerust een mail naar slo@krcgenk.be.